|
Tańcowała igła z nitką – zabawy badawcze
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5795 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz zajęcia z wykorzystaniem zabaw badawczych, jako jednej z przystępniejszych metod poznawania otaczającego świata, przez dzieci w wieku przedszkolnym. Temat: "Tańcowała igła z nitką" – zabawy badawcze.Opracowała Renata Pilarczyk nauczycielka Przedszkola nr2 w Koluszkach. Cele ogólne:
- Poznanie właściwości magnesu
- Zapoznanie z treścią wiersza J. Brzechwy "Tańcowała igła z nitką".
Cele operacyjne: Dziecko:
- Zna właściwości magnesu
- Potrafi wymienić przedmioty, które przyciąga magnes
- Potrafi określić przydatność magnesu
Pomoce: wiersz J. Brzechwy, magnesy, przybory krawieckie, szarfy. Przebieg:
- Zapoznanie z treścią wiersza J. Brzechwy "Tańcowała igła z nitką".
- Rozmowa na temat treści wiersza; wyłonienie problemu, że igła zniknęła na puszystym dywanie.
- Jak można znaleźć zgubioną igłę?
- Co pomoże w jej znalezieniu?
- Czy wiecie, co to jest magnes?
- Sprawdzenie, czy magnes przyciągnie igłę upuszczoną na podłogę.
- Postawienie dzieciom pytania: jakie inne przedmioty, potrzebne krawcowej do pracy, będzie przyciągał magnes?
- Oglądanie zgromadzonych przyborów krawieckich (igła, szpilka, nożyce, szpulka nici, kawałki tkanin, miarka krawiecka).
- Sprawdzenie oddziaływania między magnesami: jedną stroną się przyciągają, drugą odpychają.
- Zabawy dowolne z magnesami: badanie oddziaływania magnesu na inne przedmioty w sali.
- Określenie przydatności magnesu.
- Zabawa ruchowa: "Nie strać szarfy". Dzieci zakładają na siebie dowolnie szarfę, poruszają się we wspięciu po sali. Na ustalony sygnał, każde dziecko stara się jak najszybciej usiąść w siadzie skrzyżnym. Kto przyjmuje pozycję jako ostatni oddaje szarfę.
- Zabawa "Igła tańczy na papierze". Ciekawostka, magnes przez kartkę przyciąga igłę.
- Podsumowanie: zaznaczenie w przygotowanej w indywidualnych kartach pracy tabelce, które przedmioty przyciąga magnes.
- Podziękowanie za zajęcie.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|